본문 바로가기

Military

Ranger Creed (레인저의 신조)

Ranger Creed (레인저의 신조)

 Recognizing that I volunteered as a Ranger, fully knowing the hazards of my chosen profession, I will always endeavor to uphold the prestige, honor, and high esprit de corps of the Rangers.

 나는 레인저 부대에 자원하였고, 내가 선택한 직책의 위험성을 충분히 알고 있으며, 나는 항상 레인저의 위엄과 명예, 그리고 부대의 높은 단결력을 유지하기 위해 노력할 것이다.

 Acknowledging the fact that a Ranger is a more elite soldier who arrives at the cutting edge of battle by land, sea, or air, I accept the fact that as a Ranger my country expects me to move further, faster, and fight harder than any other soldier.

 레인저는 육해공으로 최전방에 앞장서는 최정예 병사들이란 것을 인식하며, 나는 레인저 부대원으로서 다른 병사들보다도 더 먼 곳에서 제일 먼저 힘든 싸움을 할 것을 각오한다.

 Never shall I fail my comrades. I will always keep myself mentally alert, physically strong, and morally straight and I will shoulder more than my share of the task whatever it may be, one hundred percent and then some.

 나는 결코 동료를 버리지 않는다. 나는 항상 심신을 바르고 강하게 단련할 것이며, 나는 언제나 더 많은 임무에 자원할 것이고, 그것이 어떤 임무든지 100% 완수할것이다.

 Gallantly will I show the world that I am a specially selected and well trained soldier. My courtesy to superior officers, neatness of dress, and care of equipment shall set the example for others to follow.

 나는 특별히 차출된 최고의 훈련을 받은 군인이라는 것을 세상 앞에 멋지게 보여줄 것이다. 상급자에게 예우를 갖추고, 복장을 단정하게 하고, 그리고 장비 관리에 힘써서 다른 이들에게 본보기가 될 것이다.

 Energetically will I meet the enemies of my country. I shall defeat them on the field of battle for I am better trained and will fight with all my might. Surrender is not a Ranger word. I will never leave fallen comrade to fall into the hands of the enemy and under no circumstances will I ever embarrass my country.

 나는 최고의 훈련을 받았으며, 적과 조우했을때 전력을 다해 그들과 싸워 이길 것이다. 레인저에게 항복은 없다. 나는 절대 전우를 적에게 남겨두지 않을 것이며, 어떠한 상황에서도 절대 조국을 위기에 처하게 하지 않을 것이다.

 Readily will I display the intestinal fortitude(courage) required to fight on to the Ranger objective and complete the mission, though I be the lone survivor.

 나는 기꺼이 레인저에게 부여된 임무를 완수하기 위한 전투에 참가하여 나의 용기를 증명할 것이며, 비록 혼자 남더라도 임무를 반드시 완수할 것이다.


출처 : 바로가기